Zeven professionele beloftes en drie principes

Samenwerken en samen werken om complexiteit te ontstapelen

Het getal zeven is voor AethiQs essentieel. In veel culturen reflecteert het getal zeven een belangrijke waarde, zo ook voor ons. De verankering van onze kernwaarden is gelegen in onze verbondenheid met maatschappij en kennis, en de wijze waarop wij intern én met onze klanten werken. Onze kernwaarden zijn:

Deze zeven staan ook altijd centraal in het samenwerken en samen werken met onze klanten en partners. U mag van ons verwachten dat wij niet iets gaan opleveren waar u niets aan heeft.
Dit zullen wij realiseren door de volgende 3 uitgangspunten

A. Altijd in dialoog met de klant te staan
1. Ontstapelen: begrip voor rationaliteit, niet alleen maar doorbouwen op het gestapelde verleden. De schaarste bij de klant begrijpen en hiernaar handelen
2. Begrijpt de klant mij: contact leggen met de klant en niet in een eigen denkkader blijven hangen
3. Stralen: enthousiasme en passie in wat wij doen. Klant moet dit voelen
4. Relatie: klant moet het leuk vinden om met ons te werken
5. Oplossingen: denken in oplossingen en niet in angstbeelden naar klanten
6. Doen: niet blijven hangen in filosofische uitgangspunten, zodat het proces te lang duurt
7. Neen is ook een antwoord: wij hoeven niet alles te kunnen. Wij verwijzen door naar samenwerkende partners, indien wij geen antwoord hebben.

B. Intellectuele onafhankelijkheid, staat voorop
1. Contextueel begrip: begrijpen van de vraag, achter de vraag van de klant
2. Dubbel onderlegd: één dimensionaal denken zit niet in ons DNA. Wij bezien vraagstukken vanuit meerdere kanten en verstaan écht ons vak in deze combinatie van kennis en kunde
3. Niet afstandelijk: ons intellect mag niet een afstandelijk effect hebben op anderen
4. Reflecterend: wij zijn oprecht reflecterend om anderen verder te kunnen helpen
5. Creativiteit: niet laten belemmeren door eigen voorkeuren in antwoorden en modellen
6. Autoriteit: wij zijn een autoriteit op ons vak, dat is onze inzet
7. Respect: wij hebben te allen tijde de rust en respect om te luisteren naar anderen

C. Vertrouwen te creëren
1. Vereenvoudigen: eenvoud in uitleg en implementatie
2. Empathie: niet alleen gefocust zijn op ons eigen verhaal, wij luisteren naar de klant
3. Gelijkwaardigheid : countervailing power in werken, op basis van gelijkwaardigheid
4. Versneller: werken als een katalysator voor klanten door kennisdeling uit verschillende sectoren
5. Punt en geen komma: geen open eindjes in ons werk, naar klanten en interne organisatie
6. Samen werken en samenwerken: wij werken niet met schotten of silo afdelingen
7. Loyaliteit: wij zijn loyaal aan ons interne doel en opdracht naar de klant

 

Vertel het ons.
Wij luisteren naar jouw relevantie.

Of chat met ons.

Ga naar de inhoud